Arkiv: 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011

13. oktober 2021

I gang igen!

Kære medlem

Bestyrelsen for B&K Seniorklub har netop holdt sit første møde i et år - det sidste, inden firmaet flytter til Teknikerbyen i Virum. Det er planen at genoptage klubbens aktiviteter allersenest fra årsskiftet, herunder generalforsamling og den traditionsrige Nytårskur.

Vi håber, at du stadigvæk ønsker at være medlem, og glæder os til at se dig.

Til orientering bliver der ikke opkrævet kontingent for i år. Har du allerede betalt, vil beløbet blive godskrevet i 2022.

Mange hilsner
Jørgen Braasch, formand

16. maj 2020

Corona-virus:

Hold afstand - sammen!

Kære venner og kolleger

Det er jo Corona-tider, og der er så meget, som vi ikke kan og ikke må. Nogle trænger sikkert til lidt adspredelse og samvær med andre. Derfor var vi også fire, der blev enige om at mødes, snakke og gå ture sammen i skoven - det må man jo godt. Der opfordres jo også i medierne til at bryde lidt af isolationen på mange forskellige måder.

Tirsdag den 7. maj kl. 13,30 mødtes vi ved Skodsborg Station og gik derfra en dejlig tur til Bøllemosen. Her nød vi - i det skønnest tænkelige vejr - et par timer i den grønne skov og en lille forfriskning, som hver især havde medbragt. Vi fik vist kun gået cirka 3 km - men fik til gengæld snakket rigtig meget om nye og ældre tider.

Vi vil her gøre klubbens medlemmer opmærksomme på at enhver - ved hjælp af seniorklubbens medlemsliste - kan finde frem til gode gamle venner og kolleger og arrangere en skovtur eller en anden udflugt sammen med dem.

Konstantin, Valery, Sven Johansen og undertegnede nød turen. Det var smadder hyggeligt og ulejligheden med et sådant arrangement er ganske ringe - bare nogle e-mails eller telefonsamtaler.

Lad os fortsat prøve at se hinanden i disse meget specielle Covid-19 tider - selv om vi selvfølgelig skal holde afstand og i øvrigt følge Sundhedsstyrelsens anbefalinger. Husk, I må højst være 10 i gruppen, men det er nok praktisk at være færre.

Benyt vor medlemsliste til at få lidt mere fællesskab!

På bestyrelsens vegne
Erling Frederiksen

Se billeder fra turen her!

PS. Lad os vide, hvis I er nogle, der tager ideen op eller har andre ideer til sikkert samvær og adspredelse - ring eller send en e-mail til et medlem af bestyrelsen.

18. marts 2020

Corona-virus:

Alle møder og arrangementer indstillet

Kære medlem,

B&K Senior Klub indstiller alle medlemsaktiviteter indtil vi er på den anden side af Corona-pandemien - foreløbigt til den 1. juni 2020.

Besøget i Mærsk Tårnet - og yderligere arrangementer under planlægning til forårssæsonen - er derfor stillet i bero og det samme gælder andre medlemsaktiviteter, herunder åbent hus i Historisk Samling.

Vi forventer, at alle arrangementer bliver gennemført på et senere tidspunkt. Du vil modtage yderligere information om status senest den 1. juni.

Vi sender vore bedste ønsker, og glæder os til snart at kunne mødes i klubbens regi igen.

På bestyrelsens vegne,

25. februar 2020

B&K Senior Klub arrangerer:

Besøg i
Mærsk Tårnet

- Rundvisning, kaffe
og kage

Foto:
C.F. Møller/Adam Mørk

Tid:

Onsdag den 1. april kl. 14.00 til ca. 16.00.

Sted:

Københavns Universitet, Blegdamsvej 3 B, 2200 København N

Pris:

Kr. 156,- per deltager – inkluderer rundvisning, kaffe og kage.

Tilmelding:

Tilmelding sker ved at indbetale beløbet på B&K Senior Klubs konto
(se nedenfor) senest onsdag den 18. marts 2020.

NB - Begrænset antal pladser!

Foto: Nikolaj Rentzmann
Det nye fyrtårn for Københavns Universitet, Mærsk Tårnet, ligger på Nørrebro midt i København og markerer et nyt kapitel for den danske forskning i sundhed. Opførelsen af Mærsk Tårnet begyndte i 2012, og bygningen blev indviet i januar 2017. De henved 10.000 forskere og studerende har fået 42.700 m2 ultramoderne faciliteter til forskning og undervisning i sygdomme og sundhed.

Kom med ind bag facadens 3300 kobberskodder og helt ind på laboratorieetagerne. Oplev den prisvindende og energieffektive arkitektur med imponerende auditorier og hyggelige studiekroge. Kig ud over byen – og helt til Sverige - fra 75 meters højde. Mærsk Tårnet er med sine 15 etager over gadeplan lidt højere end Rigshospitalets helikopterplatform. Du kan komme med ned i Panums kældergange farvelagt af kunstneren Poul Gernes og, hvis det ikke er optaget, måske se et konferencelokale med det mest moderne tekniske udstyr.

Efter en god times rundvisning - omkring kl. ca. 15.15 - indtager vi kaffe og luksus-muffins på tårnets øverste etage mens vi nyder byens måske bedste udsigt.

Tilmelding og betaling
Indbetal venligst kr. 156,- per deltager på B&K Senior Klubs konto i Danske Bank – nr. 1551-10842522. Husk i nævnte rækkefølge at skrive 1) dit 3-cifrede medlemsnummer, 2) dine fornavnes forbogstaver 3) dit efternavn (og kun det) i netbankens skrivefelt for tekst til modtager.

Arrangør og kontaktperson
Connie Christiansen, e-mail: harryc@outlook.dk – mobil 4089 4937.

Foto: Nikolaj Rentzmann

12. januar 2020

Husk at tilmelde dig nytårskuren 2020!

B&K Senior Klub afholder sin årlige generalforsamling og nytårskur onsdag den 5. februar 2020 kl. 16.30-22.00 i Brüel & Kjærs kantine.

Nytårskuren er traditionen tro med velkomstdrink og middag. Festlighederne styres igen i år af vor toastmaster Hans Konstantin-Hansen mens festmusiker Torsten Søgård sidder ved keyboardet. Han vil levere dæmpet musik til maden og spille op til fællessang - og eventuelt en svingom

Tilmelding til nytårskur
Af praktiske hensyn sker tilmeling ved indbetaling af et mindre beløb.

Tilmeld dig ved at indbetale kr. 20,- på B&K Senior Klubs konto i Danske Bank – nr. 1551-10842522. Husk i nævnte rækkefølge at skrive 1) dit 3-cifrede medlemsnummer, 2) dine fornavnes forbogstaver 3) dit efternavn (og kun det) i netbankens skrivefelt for tekst til modtager.

Sidste frist for tilmelding er onsdag den 29. januar.

Læs mere i det materiale, der er sendt til alle medlemmer:

Vi ses den 5. februar!